Menu

streets of warsaw

ulice warszawy

Jak Levi's pokonał efekt Jeremy'ego Clarksona? No, dalej, śmiejcie się z dziwnych dżinsów

mpaulk

 

Te pierwsze dżinsy poniżej są już pełnoletnie. Może nie te konkretne, ale ten dokładnie model, czy też szerzej ujmując cała linia - w 1999 roku na rynek trafiły Levi's Engineered Jeans. A trafiły na rynek, bo marka Levi's chciała poradzić sobie z tzw. Jeremy Clarkson effect, czyli efektem Jeremy'ego Clarksona. Marka korzyła się bowiem z wizerunkiem podtatusiowatego brzuchatego pięćdziesięciolatka i nie cieszyła się szacunkiem nastolatków, więc nie widziała zawartości ich portfeli ani w konsekwencji portfeli ich rodziców (pamiętajcie, to były czasy sprzed boomu fast fashion, choć wiele marek tożsamych z fast fashion operowało na rynku).

Te drugie dżinsy z przezroczystymi panelami na kolanach to model TopShopu (Clear Knee Mom Jeans), który niedawno pojawiał się tu i ówdzie opisywany jako "najbrzydsze dżinsy", "najdziwniejsze dżinsy świata", etc.

Levi's Engineered JeansTopShop Clear Knee Mom Jeans

 

Zawsze, gdy zastanawiam się/nachodzi mnie ochota na nowe nieklasyczne dżinsy (np. culotty 3/4 z niewykończonymi brzegami), to myślę o moich engineered jeans. W tym modelu nikt nie wyglądał dobrze. Absolutnie nikt. Nawet dziewczyny z wąskimi biodrami o nogach sarenki, z zero tłuszczu na udach. Ten fason robi(ł) z każdych, nawet najzgrabniejszych nóg dwa nawiasy - (), skraca(ł) te nogi wręcz masakrycznie. A jednak te dżinsy stały się hitem - i to w czasach, gdy sieciówki otwarcie nie kopiowały ubraĶ z wybiegow i nie wypuszczały swoich wersji ubrań innych marek. Engineered jeans spodobały się młodym konsumentom - ich popularność wśród 15-25latków według niektórych szacunków przełożyła się na 200% wzrost sprzedaży ubrań marki Levi's w ciągu trzech lat (1999-2002). Na dodatek ten model najszybciej osiągnął pułap 1 mln sprzedanych egzeplarzy w dotychczasowej historii firmy. I nikt już nie kojarzy levisów z Jeremy Clarksonem.

Nie sądzę, że topshopowe mom jeans z przezroczystymi panelami na kolanach staną się takim samym hitem sprzedażowym, ale specyficzne dżinsy marki Vetements (notabene szyte z par vintage'owych levisów) nie tylko zaowocowały błyskawiczną karierą projektanta Demny Gvasalii, ale przyniosły też spore zyski sieciówkom, które natychmiast zaczęły kopiować ten model.

 

Komentarze (1)

Dodaj komentarz
  • lozadlavipow

    ale ciekawe "zjawisko", kurczę, fajnie trafić na takie terminy, których nie ma na tych wszystkich blogach/pseudoblogach modowych ;)
    Pozdrawiam!

© streets of warsaw
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci